söndag 13 april 2008

Stormavdelningen - Stormavd. 12" 1987

Another band i dont know much about. I think they were from stockholm, formed in the mid eighties and only recorded two singles and two tracks on a compilation. Stormavdelningen played hard hitting post punk in the same regions as killing joke, almost bordering on metal. but they did it quite well, as you can hear on this, their debut 12" ep. four tracks with slashing guitars, smart basslines and lyrics about a cold society. and yes, if you like this, im selling one on ebay right now. what a coincidence!
YEAH

5 kommentarer:

morrritz sa...

Irrelevant till denna post men du har ingen svensk poverpop i stil med Nattkräm eller liknande?? Underskattad genre imo.. :)
Och ville du lägga upp stååfågelspelningen så maila:
morrritz(at)gmail(dot)com

Har haft trubbel med att ta meot mail rätt som det är så jag vet inte om du inte svarat eller om det är gmail som kewkar.

albin sa...

lite svensk powerpop har jag, men då det är en så satans dålig genre lär det inte bli mycket. citizen kane och scnhnabel är väl de enda som är riktigt bra, så de kommer "inom kort".

Anonym sa...

Ooo, Stormavdelningen! Har för mig att de var ifrån Täby.
Vill passa på att tacka för alla plattor hittills. Jag har verkligen saknat en blogg som den här. Själv var (är) jag hårdrockare när det begav sig, så det här är ett kalastillfälle att komma ikapp litet.
Det här är en av ytterst få plattor jag har själv, men eftersom jag inte har möjlighet att digitalisera laddar jag gärna ned den med.
Tack än en gång för ett kanonjobb!

/Domarn

fersken sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
fersken sa...

Guld!! Tack för ditt jobb.. Jag lirade själv med Stormavd